forbinder Middelhavet (Port Said) og Rødehavet (Suez).
Ein Fransk ingeniør, Ferdinand de Lesseps, la planane for ein kanal fram for
Egypts visekonge Said Pasja i 1854 og i 1856 fekk han og selskapet hans
konsesjon for å bygge kanalen og deretter å drive den i 99 år.
Arbeidet med bygginga av kanalen starta i 1859 og den vart offisielt åpnet
17 november 1869. Summen for å bygge kanalen den gangen var ca 430 millioner
kr.
I 1956 erklærte president Nasser at kanalen var nasjonalisert, dette vart
starten på Suez konflikta. Etter krigen med Israel i 1967 vart kanalen
stengt fram til etter oktoberkrigen i 1973 då arbeidet med å gjenåpne
kanalen tok til. Og den vart åpnet igjen i 1975.
Distansen frå Bombay til London rundt sørspissen av Afrika er 10900 nautiske
mil, medan avstanden mellom samme punkta gjennom Suezkanalen er 6100
nautiske mil. Ein innsparing på 44%
Min første tur gjennom Suezkanalen var i august 1979 ombord i Odfjellskipet
Bow Flower som vart bygd i Finland i 1975. Min foreløpig siste tur gjennom
kanaler vart utført med Bow Firda, bygd i Florø i 2003 no i desse dager. Så
i neste månad kan eg feire 30års jubileum for kanalpassering :-)
Turen gjennom kanalen tar normalt ein 12 til 16 timer, starter tidligt på
morgonen og er ute seint på ettermiddag/kveld på andre siden. Lengda på
turen er avhengig av hvor lenge vi må vente på motgåande konvoi i Great
Bitterlake omtrent midt i kanalen.
Egentligt ein ganske så kjedelig tur med åra, stort sett sand å sjå, ikkje
så mykje anna...
Ønsker alle sammen ein riktig flotte weekend med sol og sommer, her er det i
allefall varmt nok for øyeblikket :-)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar