torsdag 6. mai 2010

Frukt og mat i Thailand

Det er høgsesong for frukt no i Thailand, markeda bugner over med all verdens deilige sorter, samt nokre som egentligt burde være forbudte. Blant dei som eg meiner burde være forbudt er Dorian, smaker ille og lukter verre. At så mange regner denne som ein delikatesse er for meg ufatteligt :-)


Dette er to av mine favoritter, smaker nydeligt, spesielt den til venstre som ikkje alltid er så lett tilgjengelig, kun i sesongen.

Her vi bor no er det ca 2 minutter å gå frå leiligheita og bort til Thaimarkedet, der er det meste til salgs for ein rimelig peng. Mat av alle sorter, mykje klær etc - Men desse har ofte ein "dårlig" kvalitet så det er ikkje alltid så lønnsomt å handle sånt der.

Ellers er det gatekjøkken overalt, enten fast monterte eller på små vogner som ofte er kobla på ein liten motorsykkel for å være mobile. Det er lett å sjå hvilke som har den beste maten, der er køa av Thaier størst :-)

Kanskje snart på tide å stikke ut for å finne seg noko snacks :-) Tastast

1 kommentar:

  1. Den frukten har eg kun hört om. Ikke fått den gleden, (hm) å lukte på.

    Men ellers så er eg glad i all frukt.

    Spennede at ha ett thaimarkes så närt.
    Håper det blev noe ortnligt snadder til middag nå.
    Ha det gott.
    Synnöve.

    SvarSlett