tirsdag 24. november 2009

Panamakanalen

forbinder Atlanterhavet og Stillehavet gjennom Panamaeidet.

Kanalen er totalt 81,6 km lang og det er tre sluser i kvar ende av kanalen.
Gatun locks på Atlanterhavnsida og Pedro Miguel og Miraflores på
Stillehavssida.

Frå Atlanterhavssida så løftast båtane totalt ca. 26 meter opp før dei kan
ta turen over til andre siden.

Det var eit fransk selskap som i 1880 åra først prøvde å bygge kanalen, men
dei mislykkes. Mykje på grunn av forskjellige tropesykdommer.

I 1902 overtok amerikanarane dette prosjektet, og i 1903 fekk dei også
suverenitet over kanalsona i ubegrenset tid.
Etter langvarige forhandlinger vart USA og Panama (President Jimmy Carter og
Panamas regjeringssjef Omar Torrijos) i 1977 enige i at suvereniteten over
området skulle tilbakeførast til Panama innan 31. desember 1999.

Kanalen vart fullført og opna for trafikk 15. august i 1914.

Dagens bilde er tatt ifrå den mittre slusa på Atlanterhavssida, Gatun Lock,
det viser eit par tre skip som er på vei mot Stillehavet.

Då er det Houston next, regner med å være framme der på laurdag seint på
dagen eingang, og då får eg kanskje internett kontakt igjen...

Mei sjåast :-)

3 kommentarer:

  1. Fann nesten "live" webcamera for Panamakanalen her http://www.pancanal.com/eng/photo/camera-java.html?cam=Gatun

    Har dåkke passert Gatun Locks allerede? Web kamera har lokal tid 1630 so dåkke e der 6 timer bak oss. 2230 her og skal på nattevakt. God reise mot Housten

    SvarSlett
  2. Som en kurositet kan jeg nevne at Panamahatten, ble kalt det fordi Theodore Roosevelt besøkte arbeidet med kanalen iført en sånn. Så selv om hatten faktisk er fra Ecuador, så blir den kalt Panamahatt. Jeg har selv et par sånne, og de er usedvanlig behagelige på sommerstid. De kan koste opp til USD 1000, mens mine er litt mer folkelige og priset deretter.

    SvarSlett
  3. Og som du ser Petter så har eg på meg ein Panama hatt sjølv på profilbildet mitt. Den er ikkje kjøpt i Panama, men i Singapore, og den kosta ikkje i nærheita av 1000 dollares eingang :-)

    SvarSlett