torsdag 28. oktober 2010

Slektsforskerdagen 2010 i Ålesund



Alle er velkommen

Sted: Ålesund bibliotek, Rådhuset i Ålesund
Tidspunkt: Lørdag 30. oktober 2010 – kl. 10 – 15

DIS-Ålesund/Sula og DIS-Giske i samarbeid med Ålesund bibliotek markerer Slektsforskerdagen 2010.

Vi ønsker alle som er interessert i slekts- og lokalhistorie, velkommen til en dag med foredrag, veiledning og hjelp til å forske i slekt, finne kilder, kanskje gjøre et dykk i Lokalsamlingens mange skatter, lære om hvordan registrere sine data, utveksle informasjon og en god prat over kaffekoppen.

Kl. 10 – 15 i Biblioteksalen, - få informasjon og hjelp til slektsforskning, ta gjerne med din PC, gratis tilgang til trådløst nett.

Kl. 10 – 15 Informasjon og veiledning om bruk av Lokalsamlinga i biblioteket. Her er bøker, tidsskrifter, mikrofilm/kort, arkiv, gamle foto osv osv. En oase for både nye og erfarne slektsforskere. Endel aktuell litteratur vil også bli presentert.

Kl. 11 Foredrag ved førsteamanuensis Arnfinn Kjelland ved Historisk institutt, Høgskulen i Volda om årets tema: "Fra sted til sted" om ferdselårer og flyttemønstre i gamle dager. Hvor og hvorfor flyttet de og hvor slo de seg ned.

Kl. 13 i biblioteket - Historiker Aud Farstad kåserer om ”Jordmorliv. Jordmødre på Sunnmøre på 1800-tallet”.

Vi fortsetter frem til kl. 15 i Biblioteksalen og også i bibliotekets Lokalsamling er åpen, hvor ansatte ved biblioteket og slektsforskere er tilgjengelig for å hjelpe.

Overstående er "lånt" frå infoskriv frå leder for DIS Norge i Møre og Romsdal.

For å finne ut om det er et arrangement i næreheten av deg så sjekk her.

Undertegnede vil vise fram slektsprogrammet Legacy på møtet i Ålesund.

søndag 24. oktober 2010

DS Eira angrepet av engelske fly.

DS Eira var på denne dagen, 24 oktober 1944, på vei frå Kjerstad på Lepsøya til Roald på Vigra via Skjelten da hun vart angrepet av fem engelske fly når hun var ved Lepsøyrevet.

Angrepet vart gjennomført med mitraljøser og varte i 20 minutter, i løpet av angrepet vart Eira satt/kjørt på grunn for å unngå at hun sakk.

Etter angrepet kom mange båter fra Lepsøya ut for å hjelpe. Dei som kom til hjelp fekk slått inn trepropper i hulla i skroget for å holde skipet flytande. Etter at dei døde og sårede var bragt i land, gjekk Eira for eigen maskin tilbake til Kjerstad.

Av dei 40 som var ombord vart 13 stykker drept og mange vart skada.

I mitt slektsprogram finn eg tre stykker som vart drept denne dagen, i tillegg veit eg om fleire andre i slekta som var ombord i Eira denne dagen, nokon kom ifrå det uten fysiske men, medan andre vart hardt såra og kom seg egentligt aldri til igjen.

Eit totalt unødvendigt angrep utført av Engelske kampfly frå eit hangarskip som låg lenger ute i havet.

lørdag 16. oktober 2010

Kystfart i USA

Då er det laurdag igjen og for øyeblikket ligger vi til ankers i Baltimore.

Har leie her nokre dager, dei skylder på at det er for dårligt vær til at vi
kan gå til kai. Er nok andre årsaker enn været vil eg tru, men nok om det.

Sidan vi kom til Searsport førge laurdag har vi også vøre innom Bayonne (New
Jersey) før vi gjekk nedover mot Baltimore. For å spare tid her så svinga vi
inn mot Philadelphia og gjekk Chesapeake-Delaware kanalen som forbinder
Delaware bukta med Chesapeake bukta. Vi sparer ganske mange timer ved å gå
her.

Sidan vi vart liggande her så vart det rot med avløysinga også. Våre
kollegaer reiste til Savannah der vi skulle være i dag, men no set dei
straks på eit fly som tar dei opp hit igjen.

Klaffer dette så set vi på flyet heimover i morra kveld, natt til mandag.

Det skal bli godt med ein velfortjent ferie :-)

Dagens bilde er frå denne kanalen, straks etter at vi har svingt inn i den
frå Delaware siden.

fredag 8. oktober 2010

På vei vestover

Då er ei ny helg her igjen og vi er framleis ute i havet.

Siste uka har vøre meir eller mindre ein vindfull affære, roligaste dagen
var på tirsdag og dagens bilde er frå den dagen. Som dåkke ser så vasker
sjøen godt opp på dekk den dagen også sjølv om det ikkje var så mykje vind.

No i dag så har det tatt heilt laus igjen, vinden har i perioder vøre oppe i
over 50 knop og då blåser det som kjent bra. Heldigvis så får vi vind og vær
rett i mot så skuta holder seg så nokolunde i ro, nesten som ein skjelvande
svane bortover havet. Farten er heilt nede i 9 knop så det er det ikkje så
mykje å skryte av.

Ifølge planane så skal vi være framme i Searsport i morgon ein gang, blir
nok langt ut på dagen om dette værer holder seg.

Ha ein god helg alle sammen.

fredag 1. oktober 2010

Atlanterhavet

Då var vi ferdige i Europa for denne gangen, ein uvanlig kjapp rotasjon, ein
kai i Rotterdam for lossing og ein kai kvar i Hamburg og Stade for lasting.

Det var eit håp om at vi skulle gå nordom Skottland på turen til Searsport i
USA, men det vart det ikkje noko av, været der oppe i nord var såpass mykje
dårligere at vi gjekk ned kanalen og bortover den vegen. Forskjellen er jo
ikkje meire enn ein 6 til 8 timer då, men men.

Grunnen til at eg håpa vi skulle gå den nordlige ruta var at då fekk vi gå i
gjennom Pentland Firth, sundet mellom Skottland og Orknøyene, eit sund som
er ca 23 km langt og normalt mellom 10 og 13 km breidt med nokre smalere
plasser som vi må passere. Dette Pentlandstredet er berykta for sine bratte
og berglendte kyster, samt kraftige virvel/malstraumer. Desse straumane er
målt til hastigheiter opptil 18 knop så det er kraftige saker. Eg trur ikkje
at eg har gått i gjennom Pentland siden eg var om bord i Bow Queen eller Bow
Master tilbake til 1976/1977 og det er no rett lenge siden. J

Været var no ikkje noko særligt bra her sørpå heller, ruskete i dag og meire
ruskete skal det bli i morra så denne helga blir det nok berre å holde seg
godt fast.

Ha ein god helg alle sammen.

tirsdag 28. september 2010

Biscayabukta

Biscayabukta er ein del av Atlanterhavet mellom nordkysten av Spania og
vestkysten av Frankrike. På midten og i sør er den dyp, over 5000 meter.

I eit gammalt leksikon står det et det ofte er dårligt vær i Biscaya, det
trur eg er unødvendigt å fortelle ein gammal sjømann, det veit vi :-)

Normalt så bruker vi omtrent 30 timer å krysse Biscaya, frå Cap Finisterre i
Spania og opp til Ushant i Frankrike.

Vi kryssa bukta for nokre dager sidan og som dagens bilde viser så hadde vi
faktisk eit ganske så fint vær denne gangen.
Ikkje så ofte at vi ser det frå denne siden, spesielt no på hausten.

Takk for at du tok deg tid å lese denne bloggen :-)

fredag 17. september 2010

Gibraltar stredet

Der gjekk mei i gjennom i går kveld, skille mellom Middelhavet på eine sida
og Atlanterhavet på den andre, med Afrika på babord sida og Europa på
Styrbord sida når vi går vestover :-)

Sjølve sundet er 13 km breidt og 65 kilometer langt, terskel dybda i sundet
er 320 meter.

Pga fordampningen i Middelhavet er større enn tilførselen av ferskvann så
går strømmen hovedsakeligt gjennom sundet frå Atlanterhavet og inn til
Middelhavet. Eg las ein gang i tida at det tok ca 80 år for å fornye alt
vannet i Middelhavet på denne måten.

Lite trafikk der i går kveld, det vi såg mest av var dei hurtiggåande
passasjerbåtane som går mellom Gibraltar og Algeciras i Spania og over til
Marokko.

Dagens bilde viser to verdener, Afrika (Marokko) til venstre og Europa
(Spania) til høgre.
Tenkte at eg skulle fått lagt inn eit skikkeligt panoramabilde med dette
motivet, men lav sol og mykje dis i lufta øydela den sjangsen…

Ha ein god helg.

tirsdag 14. september 2010

Barcelona i Spania

Er der vi befinner oss nå. Ein gammal by med masse gamle kirker, kloster etc
etc og i dag også ein stor og moderne havneby.

Vi kom no oss endelig om bord i skuta i Suez etter nesten fire dager på
hotell i Cairo, hotellet var greitt nok det, men ville heller ha oppholdt
meg heime desse dagane.

Hadde ein fin tur bortover hit, sol og sommer heile vegen. Det bles godt
eine dagen, men det var midt i mot så det vart ikkje noko bevegelse ut av
det.

Turen no etter Barcelona går opp til Rotterdam, så Hamburg og Stade i
Tyskland før vi setter kursen for Searsport i USA, vi går då nord om England
og går det berykta Pentlandstredet, der straumen kjem opp i ein 5 – 6 knop.

Forresten, veit du andre plasser i verden det er ein by som heiter Barcelona
? Jepp, i Venezuela J

Dagens bilde viser egentligt to verdener, eit cruiseskip på vei ut av havna
her i Barcelona i kveld, i forgrunnen nokre av dei tankane vi pumper last
til…

Ha ein fortsatt fin haust.

lørdag 4. september 2010

Iberotel i Cairo, Egypt

er der eg oppheld meg no.

Er på vei ombord til Bow Firda, men skuta venter på kaiplass i Yanbu, Saudi Arabia og vi venter på skuta her i Egypt. Når den kjem så reiser vi ned til Suez for å ta skuta i gjennom Suez kanalen.

Suez kanalen har eg skrevet meire om før, i dette blogginnlegget.

Regner med at vi kjem oss ombord i løpet av morgendagen.

Reiseruta etter Suez er foreløpig Barcelona, Rotterdam, Safi (Marokko) og Sør Amerika, men som normalt så er ingenting sikkert...

Samme i kjemikaliefarta som i slektsforskninga, du skal ikkje tru, du skal vite...

Dagens bilde er utsikta frå rommet mitt her på hotellet og ned til svømmebassenget, spørst om eg ikkje skal ha meg ein tur bort i den andre enden av bassenget :-)

Fortsatt god haust til alle lesere.

mandag 30. august 2010

Backup av data


sørger du vel for å gjere både titt og ofte ?

Akkurat no i dag så "kom" det inn ein melding om at ein Mac med slektsprogram og ca 15000 personer i basa hadde havarert. Og sjølvsagt ingen backup, mange års arbeid kan være i ferd med å gå tapt.

Ein ekstern USB harddisk på 1000 GB koster i dag langt under 1000 kroner, på ein sånn har du plass til alle bilder, dokumenter og andre data du er redde for. Oppbevar gjerne denne hos din nærmeste familie eller venner. Og om eit år eller to så kjøper du ein til og så bytter du på å ta backup mellom desse to, då skal det mykje til for at alt skal ryke på samme tida.

Dagens bilde har eg ærligt og redeligt lånt ute på nettet ein plass :-)

Store gutter tar sjeldant backup, men dei gråter ofte...